מתי החליט ליצמן למנות את בר סימנטוב למנכ"ל?

ארי וידר No Comments on מתי החליט ליצמן למנות את בר סימנטוב למנכ"ל?
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע שעבר מונה יעקב ליצמן באופן רשמי לשמש כשר הבריאות. במגזין ליברל הוא נבחר לאחד מאנשי השנה, בדגש על השפעתו על תחום הבריאות.

מי שנבחר לכתוב על ליצמן במגזין היה מנחם גשייד, אחד מכותבי הטורים הקבועים ומי שנחשב לאחד ממקורביו של ליצמן.

בטור אותו פירסם הוא סיפר על הפעם הראשונה שליצמן הגיע ללשכת שר הבריאות.

"הצטרפתי ללשכתו" כותב גשייד בליברל "ההלם בתחילת הדרך היה לא קטן. כמה דירות עלובות שחברו להן יחדיו היו למשרד הבריאות בקטמון. בפעם הראשונה שהגענו למשרד ועלינו במעלית – היא נתקעה בדרך. נראה היה שזה סמלי למשרד – הכול תקוע. בהומור שחור אמרתי לליצמן אז, במעלית התקועה, כי "עדיף להיכנס לכלא לפני הכניסה לתפקיד מאשר לאחריו".

"משהגענו סופסוף ללשכה – לאחר חילוץ ידני מהמעלית – ראה ליצמן במבואה ללשכתו את תמונות כל השרים שכיהנו בתפקיד לפניו. הוא פנה לסובבים ואמר: "אתם יודעים מה ההבדל ביני לבינם? במקרה שלהם תלו את תמונתם, אותי ירצו לתלות פיזית". זה לא נאמר רק בהומור. ליצמן האמין בזה. הוא אמנם חש חבול פוליטית, אבל יותר מזה האמין שיעשה הכול, יזעזע את המערכת, עד שיהיו מי שירצו לתלות אותו". נכתב.

בינתיים, מונה כידוע ליצמן לכהונה שניה, ואף מונה לשמש כשר במשרה מלאה. גם הלשכה כבר אינה מיושנת כפי שהייתה, ופועלת כיום מבניין חדיש ומודרני בכניסה לירושלים.

במאמרו מגלה גשייד בליברל כי את ההחלטה למנות את משה בר סימן טוב למנכ"ל משרד הבריאות, קיבל ליצמן כבר לפני למעלה משנתיים. וכך הוא מספר "את הפגישה הראשונה הוא קבע עם משה בר סימן טוב, ששימש כרפרנט של תחום הבריאות במשרד האוצר עוד לפני שליצמן נכנס לתפקיד. כשליצמן התקשר, בר סימן טוב היה המום. זו הפעם הראשונה שהוזמן ללשכת השר, סיפר כשהגיע לפגישתו עם ליצמן. הניצוץ נדלק ביניהם מהרגע הראשון. ליצמן ידע לזהות אדם חכם, מבין עניין, נחוש ובעיקר הגון. בר סימן טוב הוא לא פרטנר קל. השניים לא בהכרח רואים כל דבר עין בעין, אבל הם עובדים על אותם קודים מוסריים. הם לא פוליטיקאים שגרתיים. אם הם מאמינים במשהו, הם ילכו איתו עד הסוף. אם הם לא מאמינים, יאמרו לבן שיחם: זה לא ילך. ה"כן" שלהם הוא כן וה"לא" הוא לא. היו ביניהם לא מעט חיכוכים, אבל הם תמיד שמרו על כבודו של האחר וידעו למצוא בסופו של דבר את הדרך המשותפת.

מי שחשב שבר סימן טוב מונה למנכ"ל משרד הבריאות בקדנציה השנייה של ליצמן בהבלחה של רגע – טועה. כבר בסיומה של הקדנציה הקודמת קיבל ליצמן את ההחלטה: בר סימן טוב – שאינו רופא – יהיה המנכ"ל הבא שלי, אם וכאשר. את הסוד הוא לא גילה לאיש".



0 תגובות